27 oktober vertrek naar Florida

29 oktober 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Na een redelijke nachtrust is het dan zover! Opstaan, douchen en de laatste spullen inpakken. Mijn broer Rob staat 6.30 uur netjes voor de deur om ons weg te brengen naar Schiphol. Het weer is best redelijk voor de tijd van het jaar. Zonder oponthoud en/of file komen we rond 8.00 uur op Schiphol aan. Het inchecken blijkt een fluitje van een cent en door de douane gaan stelt ook al niets meer voor. Het paspoort wordt inmiddels automatisch gescand. Al met al kunnen we rond halfnegen naar de gate te vertrekken.We besluiten eerst rustig koffie te drinken en een broodje te  eten. Krantje en het blad 'Linda' kopen verhoogd de vakantievreugde. Een buitengewoon strenge controle zwakt het fijne gevoel iets af. Cor moet zijn Axe deo inleveren(tja logisch, want daar zou je zomaar in het vliegtuig de meest vreselijke dingen mee kunnen doen!) en mijn gezichtslotion is erg aantrekkelijk voor de douane, dus ook die inleveren.  Ik doe moeite serieus te blijven, maar het werkt wel op m'n lachspieren! Helaas,regels zijn  regels! Precies 11.00 uur vertrekken wij van de gate en om 11.20 uur komen de wielen los en zitten we vrijwel direkt boven IJmuiden. Cor en ik zijn beiden emotioneel. Heel dubbel. Verdriet, omdat beide partners er niet meer zijn en vreugde dat je dit nog samen mag meemaken. De aankomst in Washington was een halfuur eerder dan gepland vanwege prima weersomstandigheden onderweg. Vooral Cor genoot enorm van het opstijgen, het uitzicht  en de landing, maar ook de Amerikaanse douane maakte enorme indruk. Wat er al niet moet gebeuren vóór je de USA binnen mag is niet niks. Voor mij is dit de 19e keer, dus weet het wel zo'n beetje hoewel het merkbaar is dat de regels steeds weer aangescherpt worden!. Samengevat hebben wij een prima reis gehad! In Orlando verliep het ophalen van de auto (waar een groot gezin riant in kan rijden) vlekkeloos. Rond 8 uur pm  (locale tijd) reden we op de highway naar onze villa. Eerst bij de Walmart(grote supermarkt die 7/24 open is)langs, voor een paar kleine boodschapjes en daarna een broodje eten bij de Subway. Heerlijk! Het is nog steeds 24 gr.!Aangekomen bij de villa even de lockcode invoeren en dan neerploffen op de bank.Dat dachten we! Helaas was niets minder waar! De code in het huis te komen werkte niet. Het was een behoorlijk lachwekkende situatie. Cor scheen met een 'knijpkat' (een soort zaklantaarn die je zelf kunt opwinden)op de deur zodat ik de code kon intoetsen. Het lukte niet. Dan maar naar de buren. Ook de buurman, die zeer behulpzaam was, lukte het niet. Oké, een hotel was de enige oplossing. Gelukkig viel mijn oog op een telefoonnummer dat ik belde. Wie weet, niet geschoten is altijd mis! Toevallig bleek het de manager van het resort, die natuurlijk net onderuit gezakt op z'n bank zat, te zijn. Het was kinderlijk eenvoudig! We zaten aan het verkeerde slot te klooie! Sorry mevrouw waren we vergeten te zeggen! Tuurlijk, maakt allemaal niet uit!. He he eindelijk naar binnen. O ja, nu de alarmcode nog. Hoe was het ook alweer? Natuurlijk toets ik daarop de verkeerde code in en binnen no-time heb ik alle bewoners van het resort van de slaapverwekkende tv gehaald! Paniek! En dan is Cor(de rust zelf) daar. Toetst de juiste code in en schrik ik bijna van de rust die dat teweeg brengt. Wat een ervaring!Inmiddels is het laat en om 5 uur in de ochtend (Ned. tijd) doen we het licht uit.

1. Ton en Els:
    29 oktober 2014
    Een goed begin is het halve werk......
  2. Ria Vermaas:
    29 oktober 2014
    Een reis met een staartje, inmiddels uitgerust en rustig aan tot de cruise. Dit heet genieten, liefs Ria en pootje van Femke.
  3. Els en Wim:
    29 oktober 2014
    Verslag gelezen wel 2 keer om er goed van tegeneten wat jullie zo al beleven.
  4. Nancy:
    29 oktober 2014
    wat een heerlijk begin. hoop dat het voor mascha en mij over 3 weken ook zo voorspoedig zal verlopen.
  5. Simon:
    29 oktober 2014
    Ik heb me rot gelachen !!!!!

Mona "de regel nicht " ( onlangs gevonden ) en niet de juiste code. hahaha.

Cor goed dat jij er bent !!!!!!! Veel plezier jongelui .
  6. Ruud en Geer:
    29 oktober 2014
    Heerlijk, lekker genieten cor en mona en we blijven jullie volgen.lijkt het net of wij daar ook zijn.groetjes ruud en geer
  7. Herman:
    29 oktober 2014
    Wat een story; leuk om te lezen en zo een beetje mee te maken wat jullie beleven.
  8. Rob:
    29 oktober 2014
    Eindelijk kan ik nu alles lezen. Stom verkeerd meel adres. Fijne trip volgende week.
  9. Cor van schalkwijk:
    29 oktober 2014
    Klinkt geweldig. Wat een belevenis. Als we het goed begrijpen weet heel America dat jullie aangekomen zijn. Veel plezier en geniet maar lekker met z'n tweeën.
  10. Carla:
    29 oktober 2014
    Wat een leuk reisverhaal!!!
    We kijken al weer uit naar de volgende.
    Veel liefs
  11. Ma Ria ossebaar @icloud .com:
    30 oktober 2014
    Alles gelezen wat een interesse he ' maar face was toch leuk he ? Word vervolgd
  12. Anita:
    Hallo, Mona en Cor.
    Zo, en dan nu even uitrusten. Welverdiend, hoor! Het is een leuk optrekje waar jullie bivakkeren en aan het zwembad is het ook best uit te houden denk ik. Geniet ervan en van elkaar. Groetjes Anita
  13. Marianne:
    30 oktober 2014
    Leuk verslag jongens. En een vakantie wordt alleen maar leuker als er af en toe iets niet helemaal lekker loopt. Maar dat met het alarm is een goeie scene voor een film.
    Heel terecht dat ze de Axe van Cor hebben afgepakt. Al die wijven die zich, eerst in het vliegtuig en daarna in California boven op hem storten! Dat had jij ook niet leuk gevonden Mona.
    Lekker uitwaaien nu op de boot. Jullie maken de reis natuurlijk speciaal als cadeautje voor Nancy hè?
    Geniet ervan.
    Dikke kus.
  14. Ma Ria ossebaar @icloud .com:
    31 oktober 2014
    Wel de verslagen gelezen van Anita en Marianne maar de rest zoek ik wel uit
  15. Ma Ria ossebaar @icloud .com:
    31 oktober 2014
    Ik heb aangevinktgoed he ?