Universal, Thanksgiving en Boggy Creek

30 november 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

25 november

Het is hondeweer! Regen, koud en er is een tornado-warning. Constant worden tv programma's onderbroken om maar vooral alert te blijven ivm een mogelijke tornado. Nou ja, wij nuchtere Hollanders zijn wel wat gewend, en zijn niet zo gauw van de rel. We bespreken rustig wat we vandaag zullen doen. Lekker rustig thuis blijven lijkt een prima plan en hebben we ook zin in. Het is dan ook een heerlijke relaxte dag geworden. Natuurlijk zijn de aankopen aan de orde gekomen en wat we zoal nog moeten ruilen. Dat gaan we morgen doen! Fijn plan. Overigens hebben wij geen tornado langs zien komen en zelfs de regen is opgehouden.

26 november

Dus shoppen. We spreken met elkaar af nu wat gerichter te werk te gaan, want het is prachtig weer en misschien kunnen we vanmiddag wel weer lekker bij het zwembad liggen. Tot onze verbazing vinden we zomaar een plekje om te parkeren. Ondanks de vele duizenden parkeerplaatsen is het vaak zoeken naar een speld in een hooiberg. Ieder gaat een kant op en Cor en ik verblijden de Adidas outlet met onze komst. Voor we het weten staan we na een uur weer buiten met een tas vol sportkleding. Nou ja 12 paar sportsokken Cor is best veel vindt je niet? Uiteindelijk trek je maar 1 paar tegelijk aan toch? Maar ze zijn dan wel van Adidas en voor deze prijs koop ik ze niet in Purmerend! Dat is helemaal waar.

We lopen nog even door naar Tommy H. Nancy en Mascha zijn daar ook dus komt goed uit. Bovendien gingen we gericht winkelen, dus daar is niks mis mee. Cor en ik spreken af hij naar de mannen en ik naar de vrouwen afdeling. Mooier kan het toch niet? Zo is winkelen efficiënt. Ieder zijn eigen kant. Of toch niet? Zag ik Cor daar niet schuiven met een tas? Jazeker! Ook gericht winkelen is tegen prachtige truien en hemden aanlopen! Ach en hij kijkt er ook zo lief bij. 'Deze trui en dit hemd Moon is dat geen prachtige combinatie'? Jazeker, maar die kleur trui hebben we 2 weken geleden ook al gekocht! Ja maar deze trui is van Tommy en die andere van Ralf Lauren! Mmmmm.....daar is goed over nagedacht. En dit overhemd vindt mijn broer vast heel mooi!                                                                                               Kijk en dat is nou gericht winkelen! Geweldig! Al met al heb ik nog een halfuur in de rij gestaan om af te rekenen. Nou ja, voor het goede doel.

Een broodje bij de Sub Way doet wonderen. We overleggen met de meisjes wat nog echt gedaan moet worden. We spreken over een uurtje af en daarna lekker naar huis. Cor en ik lopen samen nog wat winkels door. Ik moet nog even iets ruilen en Cor gaat vast terug naar de plek waar we met de meisjes hebben afgesproken. Als ik daar 10 minuten later aankom staan daar wel 2 luid kwebbelende meiden maar geen Cor. Hoe kan dat nou? De meisjes maken al grappen van: goh, we wisten niet dat Cor rookte! Hoezo roken? Nou ken je dat verhaal niet van die man die even een pakje sigaretten ging halen en nooit meer terug kwam? Ja ja, lachen, maar Cor is al 20 minuten weg! Volgens Nancy en Mascha loopt Cor echt niet in 7 sloten tegelijk, maar ik dacht daar toch anders over. Uiteindelijk is hij(na een uur) toch weer boven water gekomen. Natuurlijk was Cor de verkeerde kant opgelopen, is de weg gaan vragen(aan touristen) en vervolgens de hele andere kant opgestuurd.Maar hij is weer terecht!! We zijn wel meteen naar huis gegaan, maar het was te laat om nog van de zon te genieten.

27 november                                                                                                                 Thanksgivingsday! Vandaag gaan we naar de Universalstudio's! Het is fris, maar een strakblauwe lucht en de belofte van onze plaatselijke Piet Paulusma dat het vandaag een stralende dag zal worden doet ons goed.                                             Het is inderdaad een fantastische dag geworden. Ik heb deze keer wat meer foto's gemaakt en zal het verhaal niet zolang maken. We hebben met z'n viertjes ongelofelijk genoten en vaak in attracties gegild! Cor wist niet wat ie meemaakte.   Eerst naar de Terminator (met Arnold Schwarzenegger), ET,  Disaster, de Simpsons, Shrek en als laatsteTwister (nabootsen van een tornado). Het is moeilijk uit te leggen wat het allemaal inhoudt maar ga ervan uit dat alles voorzien is van veel geluid, spektakel, kleur, spanning en alles beweegt. Of je nou in een stoel zit, op een fiets(bij ET) of een karretje alles is een sensatie. Cor en Nancy hebben het hardst geschreeuwd ha ha. Het was een fantastische dag!!

28 november

Black friday. We staan om 4.30 op want de Floridamall gaat om 6.00 open. Niet dus. De mall was de hele nacht al open ha ha. Komen wij daar aan, denken geen parkeerplek te kunnen vinden en een vechtende menigte aan te treffen. Niets van dat al. We konden overal bij en er waren ook nog leuke 'doorbusters' (dat zijn super koopjes). Tot 10.00 uur hebben wij ons prima vermaakt. Zijn naar huis gegaan en hebben van het prachtige weer aan het zwembad genoten.                                  Aan het eind van de middag krijgen wij het lumineuze idee nog even iets te ruilen. Het zal nu helemaal rustig zijn(dachten we). De mensen zijn vast uitgevloerd van al dat winkelen(hoewel wij daar geen last van hebben)en eten als we terug zijn. Nou dat hebben we geweten! Om 21.15 waren we weer thuis! Niet normaal, wat een drukte. Je reed de ene na de andere file in. Omkeren was er niet bij. Het was een gekkenhuis! Uiteindelijk zelfs buiten de deur gegeten, want het werd steeds later.

29 november

Het is prachtig weer 24 graden! Vandaag gaan we onze rust houden. De kilo's die meegenomen moeten worden gaan we wegen. Past het in de koffers? Het moet lukken, want tegenwoordig kost een 2e koffer $100 extra!                                      Na het avond eten gaan we naar Old Town. Het gezellige stadje van Kissimmee. Er is weer een OldTimer show. Het is druk. Heeft iedereen vakantie of zo?                     Tegen halftien zijn we thuis en ook aardig moe.

30 november

Opnieuw prachtig weer. Ook vandaag zal het onbewolkt 26 graden worden. Nog maar even van genieten, want dit zijn de laatste paar dagen.                    Vanochtend zijn we met de airboat naar Boggy Creek geweest. Een prachtig natuurgebied waar(als je mazzel hebt) de krokodillen kunt zien. Ook weer een belevenis! Een geweldige boatride door het natuurgebied met prachtige vogels en hier en daar een staart van een croc. Ach die beesten zijn het natuurlijk gewend en vluchten weg zodra zo'n boot hun richting opkomt. We hebben genoten.                 Ook vandaag blijven we verder relaxt bij het zwembad. Morgen naar Disneyland en om 4.30 uur opstaan. We kijken er allemaal naar uit!

1. Simon:
    30 november 2014
    Mijn nummer is +1. 954 670 7882 en die van Wilma +1 954 536 0663

Al een appje gestuurd en sms en eerder via deze blog dus....................nogmaals geprobeert. Hierboven zijn de tel. nummers van Erik en Wilma. Veel succes ermee. !!! groetjes van Heleen en mij.
  2. Rob:
    1 december 2014
    Wat een belevenis allemaal, volgens mij komen jullie nog weken te kort. Genieten jullie deze laatste week nog maar. Tot vrijdag. Groetjes Rob
  3. Marian:
    1 december 2014
    Kan dat vliegtuig nog wel stijgen? Volgens mij is het laadruim al vol van jullie koffers . Ben blij dat jullie zo genieten. Tot volgende week
  4. Corry en lex:
    2 december 2014
    We hebben ontzettend genoten van jullie reis verhalen. Geniet nog lekker van de laatste dagen en we wensen jullie een heel goede vlucht en welkom in het koude kikkerland.
    Groetjes Lex en Corry
  5. Els en Wim:
    3 december 2014
    Geniet nog maar lekker van de laatste dagen, wij hopen dat jullie zonder problemen door de douane komen na al die aanschaf Ha Ha .
    Prettige vlucht en tot ziens in Holland !!
    Groetjes Els & Wim