Harry Potterpark

27 november 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

23 november

Vandaag wordt de AOW en het Pensioen gestort en dat staat morgen op de bank. Is dat heerlijk of niet? Kunnen we best gebruiken met al die inkopen ha ha.

Cor en ik hebben goed geslapen maar de meisjes zijn weer om 4.30 wakker. Wij hebben ze niet gehoord ondanks 't feit dat ze skypen met het thuisfront.               Wij hebben keurig tot 7 uur doorgeslapen!

Het is erg bewolkt, maar kunnen buiten ontbijten. Om 9.15 vertrekken we richting outletstores. Er moet nodig geshopt worden! Cor begint over hemden, t-shirts en schoenen. Snap t helemaal ha ha. Bovendien moeten we ook weer het eea ruilen. We hebben allemaal een hekel aan kleding in de store passen, dus plukken hier en daar wat uit de rekken en passen het thuis wel. Wel met het risico dat er weer geruild of teruggebracht moet worden. Maar dat biedt ook meestal perspectief, omdat, zodra je de zaak binnenloopt, weer hele nieuwe dingen ziet.                     Cor is daar een goed voorbeeld van! Zet hem bij Tommy Hilfiger neer, en je hebt geen kind aan hem. Hij weet altijd iets te scoren ha ha!

In de auto hebben we op de radio een kerstzender gevonden. We zingen met z'n vieren uit volle borst 'I'm dreaming of a white christmas'. Wel een beetje raar in je korte broek en bijna 30 graden!                                                                         Doordat geblér hebben we te laat in de gaten dat we de verkeerde afslag nemen. Jeetje, hoe was het ook alweer? We zetten de Tom Tom aan, maar die zegt dat we nog ruim een uur moeten rijden. Onmogelijk! Het is hier hooguit 10 minuten vandaan. Tja, en moeten we nu in oostelijke of westelijke richting rijden? Wat een gedoe, maar komen uiteindelijk bij een outlet terecht die niet gepland was            (ha ha) What the hack!

Cor, Nancy en Mascha moeten even naar Tommy H. Cor wil alleen kijken!!(ha ha). Ik ga even schoenen ruilen voor de kleindochter en kom later.                        Als ik bij Tommy H. aankom, zie ik Cor druk met een grote tas in de rondte rennen! Hij zal toch niet weer........Natuurlijk! 'Moon dit zijn zulke mooie hemden en ze passen prachtig onder deze groene trui'! Ja hoor Cor, meenemen! Dit kan echt niet blijven liggen voor die prijs!! Geweldig toch?

Inmiddels is het zonnetje doorgebroken en boven de 30 graden. En om met Nancy haar woorden te spreken 'bloody hot'. We stoppen met shoppen(dat rijmt ook nog) en gaan naar huis. Waarschijnlijk iets te snel, want we worden aangehouden door een vrouwelijke agente die een poging doet verkeer te regelen. 'Ik word erg nerveus van u' en 'u rijdt te hard', waren haar (on)vriendelijke woorden.                Wij waren ons van geen kwaad bewust, maar wat doe je? Je gaat door het stof, want die handboeien voel je al om je polsen zitten. Met de woorden: 'I'm so very sorry ma'am' en 'it was my fault' en 'it was not my intention' en 'my apologies' hoopte ik uit de jail te blijven. De agente smolt duidelijk met zoveel verontschuldigingen en ik mocht doorrijden.                                                          Goh wat je allemaal moet doen om aandacht te krijgen! Zoveel flauwekul werkte behoorlijk op onze lachspieren!

Thuis gekomen lunchen we buiten en duiken het zwembad in. Wat relaxt! We eten vanavond thuis. Mascha en Nancy willen graag koken. Feest hoor. Ook nu kan er weer buiten gegeten worden en kunnen we tot 10 uur blijven zitten.            Vanavond wordt er nog gezwommen(weliswaar alleen door Nancy die een echte waterrat is.

24 november

Een strakblauwe lucht maakt ons wakker. De zon schijnt al behoorlijk. Het zal vandaag, volgens Amerikaanse Piet Paulusma, boven de 30 graden uitkomen. Voor Nancy en Mascha pittig, want die gaan naar het Harry Potter park. Voor ons heerlijk! Lekker ff verlost van die hyper giegelmeiden ha ha!

Na het ontbijt brengen wij de meiden naar de Universal studio's. Voor wat betreft het entree moet je wel van goeie huize komen. Een dagkaart is p.p. gemiddeld $100!! Maar goed, daar krijg je dan ook wat voor(hopen we!).

Cor en ik rijden door naar de outlet, want Cor moet(helaas) weer Timberlands kopen. Had hij vorige week al gedaan, maar een 1/2 maatje te klein. Dat loopt echt niet lekker! Dus maar nieuwe kopen. We slagen voor dezelfde schoenen met nog eens 40% extra korting! Helemaal blij lopen we de zaak uit. Nog even een paar kleine dingetjes aanschaffen en dan naar huis.

Het is warm. Heel warm! Inmiddels 34 graden en als we thuis zijn liggen we in no-time aan het zwembad. Heerlijk!

Even na 4 uur stuurt Nancy een smsje dat ze 'klaar'zijn in het Harry Potterpark.    Ze staan al te wachten bij de afgesproken plek, zijn dodelijk vermoeid maar ook razend enthousiast. Mijn hemel, wat een ADHDers! Helemaal hieper vertellen ze honderd uit over ene Harry Potter waar ik alleen de naam van ken.              Eerst thuis even wat drinken en uitblazen(want het is nog steeds ruim 30 graden!) en dan gaan we eten bij de Golden Corral. Een soort van family restaurant waar je tegen een spotprijsje veel kunt eten, maar de gezelligheid ver te zoeken is! Die maken we zelf wel. Nee, echt sfeervolle restaurants kennen ze hier niet. Toch blijven de Amerikanen best heel vriendelijk en behulpzaam. Wij genieten daar best van.

We gaan gauw weer naar huis, duiken het zwembad in en kleppen daar met elkaar verder. De meisjes taaien wel snel af. Ze zijn doodmoe en willen op tijd naar bed. Maar in slaap vallen ho maar..........

1. Ria Vermaas:
    27 november 2014
    Hoi Cor, Mona, Nancy en Mascha, wat heerlijk hebben jullie het.
    Super genieten nog de laatste week!! Ik zal jullie vast voorbereiden op een verwend hondje. De dame is gewend om de eerste en de laatste uitlaatbeurt niet op te staan maar riempje om en optillen tot het gras. Aangezien ze het liefst alles op 1 vierkante meter doet en gauw naar huis, til ik haar dus een stukje verder zodat ze terug moet lopen. Erg of erg??!! Na elke uitlaatbeurt krijgt deze dame een klein stukje staafje. Als ik eet krijgt zij daar ook een ietsie pietsie van in haar bakje. Ik heb een bal gekocht waar je snoepjes in verstopt en dat snapt mevrouw. Dus aardig pienter nog, die oude troel. Deze waslijst is nog niet af!!!!! Maar zo kunnen jullie vast aan het nieuwe schema wennen!!?? Geniet nog lekker, zeker van het weer want het is hier heeeeeel koud, Gr. Ria en pootje van een verwende dame.
  2. Simon:
    27 november 2014
    Leuk man en nu speciaal voor Cor ......... Erik vertelde dat het morgen Black Friday is en dus Cor op naar de winkels want je kan nu zeer goedkoop uit de voeten en........een paar hemden erbij is toch extra leuk ???? groetjes van ons
  3. Ineke Vermaas:
    27 november 2014
    Dat is een lang en leuk verhaal, als ik dat zo zie hebben jullie een hele nieuwe garderobe gekocht, kan je wat je thuis nog hebt lekker naar Noppes brengen, want ik vrees dat er te weinig ruimte in jullie kasten is. Nog een fijne laatste week, en de groetjes aan de meiden. We zijn gisteren even in jullie huis geweest, alles was keurig in orde, planten zagen er goed uit, alleen de post was nat, maar was bijna niks, ik denk reclame. Geen bord in de tuin. Groetjes Ineke.
  4. Rob:
    28 november 2014
    Ik krijg vermoed dat als jullie vier thuiskomen meteen door moeten reizen naar Ikea om nieuwe kleerkasten te kopen, goh wat een gesjop!!!!! leuk dat jullie het fijn hebben. Als ik lees van de temp , dan word ik een beetje jaloers, want hier begint het toch dagelijks een beetje te dalen, heb al een keer licht moeten krabben op mijn voorruit. Geniet de laatste week nog maar met elkaar. Dikke kus. Rob
  5. Marianne:
    29 november 2014
    Jongens nu moeten jullie echt thuis komen hoor. Geen wonder dat het hier zo slecht gaat met de economie. Geven al jullie centen uit in de VS! Maar goed nieuws: hier zijn ook winkels, het weer net zo wisselvallig, uitverkoop in januari en juli, de kerst valt hier nagenoeg gelijk. Kom maar gewoon terug. En dan wil ik Cor wel even zien in dat blitse witte jassie.
    Tot gauw.
    Liefs en kus van Marianne
  6. Simon:
    30 november 2014
    Hoi Mona ik heb de nummers voor je
    Mijn nummer is +1. 954 670 7882 en die van Wilma +1 954 536 0663

Ik heb hier de nummers van Erik en Wilma maar.......ik heb ze ook per app naar je toe gestuurd en gevraagd om even te melden of je ze gehad heb maar ik hoorde niets meer dus nu maar even via deze blog . groetjes van ons
  7. Cor van schalkwijk:
    30 november 2014
    Jullie genieten er wel van. Terugreis met een extra hutkoffer??
  8. Ma Ria ossebaar @icloud .com:
    30 november 2014
    Komt me bekent voor die motor met zijspan maar wat een beleving heb de foto's wel 2 X bekeken prachtig geniet de laatste dagen maar pas op dat jullie de koffers niet te veel belasten komt het vliegtuig niet van z n plaats
  9. Ma Ria ossebaar @icloud .com:
    30 november 2014
    Komt me bekent voor de motor met zijspan pas maar op dat jullie het vliegtuig niet te veel belasten komt ie niet van z n plaats
  10. Greet van den Dries:
    2 december 2014
    Wat een bijzonder leuke verhalen en foto,s allemaal, leuk om jullie reis een beetje mee te maken zo! Geniet van de laatste dagen, wij zijn nog even met de surprises en gedichten bezig, zondag het S.feest hier bij ons! Tot horens, lfs Greet en Willem