Magic Kingdom(Disney World)

3 december 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

1 december

Het is vroeg dag. Gelukkig geen 4.30 maar 5.30 staan we op. Vandaag gaan we naar Disney World waar we alle vier erg naar uitkijken. We moeten rond kwartvoorzeven weg, want om kwartvooracht staat een medewerkster van Disney(een kennis van Mascha) ons op te wachten voor de ingang. Zij mag 3 personen vrij toegang geven tot het park. Geweldig, want dat scheelt ons $316!                        We hebben dan ook maar 1 kaartje gekocht.                                                Helemaal blij en klaar voor Donald Duck,Goofy, Knabbel en Babbel (en nu de bekende Frozen film) zingen we luidkeels de kerstliederen mee met de autoradio! 'Whe wish you a merry çhristmas' en 'Let it snow, let it snow, let it snow'. Alleen hier geen snow, want het wordt weer een prachtige dag met temperaturen rond 29 graden.                                                                                                                  Voor de ingang hebben we met ene Stefania afgesproken die ons op komt halen en de drie kaartjes meeneemt. Maar je begrijpt het al: wie er opkomt dagen geen Stefania! Het is inmiddels halfnegen en we worden aardig in de gaten gehouden door een manager die wil weten op wie wij wachten. We lopen namelijk om beurten met een bord te zwaaien waar 'Stefania' opstaat. Tja en dat valt op!                     Het verhaal uitgelegd en wat blijkt, deze jongedame heeft geen bevoegdheden om ook maar iemand zo binnen te laten. Het gaat te ver om alle details uit te leggen, maar het is een smeuiig verhaal! Om kort te gaan, we zijn 3 kaarten gaan kopen hebben netjes $316 neergelegd en zijn Disney (om 9 uur) binnen gegaan.

Wat een stad! Het blijkt dat Disney World over een eigen politie en brandweerkorps beschikt. Begrijpelijk!                                                                                               Het is warm en erg druk. En wij ons maar afvragen of de Amerikaanse kindertjes niet naar school gaan. Niet dus, want ze liepen allemaal in Disney!

We verdelen wat attracties. Mascha en Nancy gaan liever niet in de Splash mountain en Big Thunder Mountain Train, maar Cor en ik wel. Nou moet ik eerlijk zeggen een aantal jaren geleden in deze attracties te zijn geweest en vond het best verantwoord Cor mee te nemen. Nou.......dat was toch wel heftig! Hij heeft nog net niet om z'n moeder geroepen maar geschreewd heeft ie wel!! Ooooo wat was dat tof! En zo geweldig dat Cor gewoon meegaat en alles over zich heen laat komen! We hebben allebei zo genoten en lol gehad!                                                             De splash mountain is een bootje wat op een soort rail wordt aangedreven. Het begint heel vredig en schattig met allerlei leuke Disneyfiguren waar je langs vaart en die zingen, dansen en maken muziek etc. etc. Tot het moment dat je omhoog gaat en van een enorme hoogte naar beneden suist.Neem het van mij aan dat je moord en brand schreeuwt!                                                                                      Zo ook met Thunder Train. Die giert keihard door het gebergte met vele bochten. Geweldig!

Tot ongeveer 3 uur hebben we naar parade's gekeken, meegedanst op straat, in attracties gezeten en van alle sprookjes figuren die voorbij kwamen genoten zoals: Mickey en Minni mouse, Cinderella, Pluto, Thinkerbell, Peter Pan, Winnie de Pooh etc. etc.                                                                                                                     Wij zijn naar huis gegaan, hebben nog heerlijk van het zwembad en de zon genoten, gegeten en toen het donker was weer teruggegaan naar Disney.               Het leek een echt sprookje bij avond. Al die lichtjes en dat mooie kasteel helemaal verlicht, prachtig! Het was iets minder leuk dat we al om halfacht een plek moesten confisqueren voor de lichtparade die om 21.00 uur pas begint! Het is niet anders.  Al met al geen spijt van gehad, het was van wereldklasse! Daarna het mooiste vuurwerk in tijden gezien. Wat een belevenis en wat hebben wij genoten.

We waren om halftwaalf thuis. Hebben nog even nagepraat en zijn allemaal als een blok in slaap gevallen.

2 december

O wat gaat het ineens hard! Nog maar 2 dagen en dan weer terug naar Nederland waar het berekoud schijnt te zijn! Het is prachtig weer en ook vandaag gaan we de 25 graden weer halen! Heerlijk!

Cor en ik gaan eerst hardlopen want dat is er de afgelopen week niet van gekomen. Dat shoppen heeft ons behoorlijk van het sporten weggehouden. Om halfnegen is het eigenelijk al te warm om hard te lopen. Maar we zijn bikkels, dus maken ons halfuur vol. Vandaag gaan we zwemmen, niks doen, zwemmen en 's niks doen      of toch......o ja, inpakken! Want hoe gaan al die spullen mee?                                                                                                                         Na de lunch gaan Mascha en Nancy nog terug naar het Harry Potterpark. Zij willen het verlicht zien en ook nog opnieuw wat attracties ingaan. Cor en ik gaan vast inpakken.                                                                                                       Inmiddels zijn 2 grote tassen van 23 kilo helemaal vol, maar we zijn er nog niet. We hebben nog 2 handbagage koffers die nog gevuld kunnen worden. Lukt het niet, dan gaan we bij Nancy en Macha proberen iets kwijt te raken. Hoewel? Hoorde ik ze net niet tegen elkaar zeggen: misschien kan dat nog bij je moeder in de tas Nancy? We gaan het zien. Ik houd jullie op de hoogte!

De avond hebben we afgesloten met een etentje bij Santa Fé. Heel gezellig.

1. Sabine:
    Goede reis terug
  2. Carla:
    3 december 2014
    Wat een belevenis in Disney World! Jammer dat de vrijkaartjes niet doorgingen, maar het belangrijkste is dat jullie hebben genoten.
    Nog een paar fijne dagen in het warme Florida. Het is hier inderdaad heel koud, dus neem maar wat warmte mee in de koffer ...... als het nog past haha. Succes met inpakken en alvast een hele goede reis terug. Tot volgende week. Dikke knuffel!
  3. Herman:
    3 december 2014
    Wat genieten jullie toch, heerlijk.
    Ook namens Herman wens ik jullie nog fijne dagen en
    een goede thuisreis.
    Liefs
  4. Simon:
    3 december 2014
    Goeie reis weer terug en het is hier ECHT koud , doei