Eerste deel van de cruise

9 november 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Daar zijn we dan weer!

Cor en ik zijn zaterdag 1 november vertrokken naar Port Canaveral voor de cruise. De dag waarop mijn oudste dochter Nancy en Cor's neef Erik jarig waren. Gefeliciteerd! Helaas bleek er op het cruiseschip geen(betaalbaar)internet te zijn, dus moest het reisverslag even blijven liggen.

De stralend blauwe hemel en zon lijken veelbelovend als we vertrekken uit de villa. Eenmaal buiten is het slechts 12 graden, dus erg koud maar bovendien staat er veel wind. Dat beloofd wat. Mag bij ons de pret niet drukken. Wij gaan cruisen!

De reis met de auto naar Port Canaveral verloopt niet helemaal vlekkeloos. Er zijn tolwegen waar cash geld in een bak gegooid moet worden, zodat je groen licht krijgt om de tolweg op te rijden. Natuurlijk gaat dat  bij ons mis ha ha. Wel voldoende muntstukken ingegooid, maar het licht springt niet op groen. Rijdt je door, dan gaat er een sirene af. Cor ziet in gedachten de sherif al achter ons aankomen. Wat hebben we gelachen! En zijn dus lekker doorgereden! De bekeuring zien we deze keer graag tegemoet!

Nadat de auto is ingeleverd worden wij met een shuttlebus naar het schip gebracht. Het inchecken blijkt een fluitje van een cent. Hoe eenvoudig allemaal en zo gestructueerd! Iedereen netjes in de rij en allemaal erg vriendelijk. Ook de vrouwelijke douaneambtenaar is buitengewoon aardig.Tot zij mij de vraag stelt: 'are you pregnant?' Ehhh bent u zwanger? Hoezo,ben ik zo dik? Ik denk nog dat het een grap is, maar nee hoor, zonder één van haar lachspieren te vertrekken zegt de dame dat dit een serieuze vraag is!! Nou dan ook maar een serieus antwoord: 'nee ik ben nog niet zwanger, maar wat niet is kan komen!' Ze kan de grap waarderen.

Voor we het weten staan we binnen in het schip. Cor kijkt z'n ogen uit naar alles wat hij ziet. De hut/kamer is ruim, maar vooral schoon. De housekeeper is er om jou het volledig naar de zin te maken. Alleen het weer kan hij niet veranderen, het waait en is nog steeds koud! Vriendelijke man, maar zal ook wel weer een paar stuivers moeten kosten ha ha.

Het reisverhaal zal ik niet onnodig lang maken. Vandaag zo kort mogelijk onze dagelijks terugkerende bezigheden. Elke dag eerst een fantastisch ontbijt en daarna gaan Cor en ik naar de sportschool(die groter is dan in Purmerend), Als we niet van de boot af gaan lunchen we uitgebreid(het staat er nu eenmaal voor!) en s'avonds dineren we in het restaurant.

Het 'happy birtday to you' kunnen we niet meer horen! Elke avond waren er in het restaurant talloze verjaardagen, die we mee mochten maken. Als wij de eetzaal al binnen kwamen zongen we vast zacht de verjaardags tune!

Wat ik jullie ook niet wil onthouden is de 'Captains Evening'. Je zou zeggen: hoezo kapiteins avond? Dat hadden wij nou ook! Het viel ons zondag al meteen op dat de meest prachtige maar ook idiote verkleedpartijen hadden plaatsgevonden onder de passagiers. Wat bleek: je mocht met de kapitein op de foto!! Nee het kan niet waar zijn. Gewoon een soort van buschauffeur die ons van A naar B mag brengen(voor een behoorlijk bedrag!) en daarmee op de foto in gala?? Ik heb nog nooit een buschauffeur die mij naar m'n werk in Amsterdam bracht gevraagd om met mij op de foto te gaan! Laat staan in m'n coctailjurk! Maar eerlijk is eerlijk Cor en ik hebben alleen al van het kijken zo genoten en plezier gehad! Met name om vrouwen die, van boven tot onder getatoueerd en met een te strak en te kort glitterjurkje op zeker 12 cm hoge naaldhakken met de 'zeechauffeur' op de foto mogen. Terwijl ze bij het zwembad amper op slippertjes konden lopen! Geweldig! Heel vermakelijk. (Dit onderwerp is leuk voor een oudejaarsavondconference!)

Natuurlijk hebben wij nog veel meer genoten en gezien. Morgen zal ik meer vertellen over wat nog niet aan bod gekomen is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marian:
    9 november 2014
    Heerlijk hoor om te zien allemaal. Jullie zijn ook al lekker bruin zag ik. Dikke knuf en geniet nog verder.
  2. Ma Ria ossebaar @icloud .com:
    9 november 2014
    T is snel voorbij maar heerlijk genoten en dat kunnen ze jullie niet meer afnemen knuffel
  3. Els en Wim:
    9 november 2014
    Inderdaad is dit toch samen lekker genieten.Nog veel plezier.
  4. Michel en Yvonne:
    9 november 2014
    Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben. Maak er nog mooie weken van.
  5. MARC & Leen:
    9 november 2014
    Fijn om jullie reis van dichtbij te mogen volgen, het ziet er allemaal fantastisch uit en vinden het super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Geniet er nog van en tot de volgende ...
    Groetjes vanuit Engreux xxx
  6. Rob:
    10 november 2014
    Jammer dat het weer niet mee zat, maar zoals je het beschrijft, hebben jullie je kostelijk vermaakt. XXX
  7. Herman:
    10 november 2014
    ik heb gereageerd en reactie geplaatst, maar zie die niet verschijnen
  8. Marianne:
    10 november 2014
    OMG! Dat ze nou uitgerekend aan jou, Mona, moeten vragen of je zwanger bent! Je hebt zeker de hele cruise niet meer gegeten. Hahahaha. Dat verhaal van die kapitein is geweldig. Toch zouden we het eens voor de gein moeten doen. De bus inlopen, je achterin verkleden en bij de eindhalte vragen of hij met je op de foto wil. Kunnen we wel eens met z´n allen voor een familiedag organiseren misschien?