Onze eerste dagen

31 oktober 2014 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Dinsdag 28 oktober

Drie uur geslapen, wel wat kort. Maar dat hoort altijd bij de omschakeling van Europeese naar Amerikaanse tijd. Geen probleem, we voelen ons redelijk fit en gaan, niet zoals gepland bij ons zwembad, maar buiten de deur ontbijten. Zo vroeg als het is, dit gaat in ieder geval qua weer een prachtige dag worden. Voor we vertrekken bekijken we eerst het welkomstgeschenk dat in de ijskast stond. Een mand vol caloriebommen met  heel aantrekkelijke lekkernijen. Afkomstig van de eigenaar. Buitengewoon aardig!

Maar nu op naar de Denny's. Dat is de plaatselijke vreetschuur voor de al behoorlijk uit de kluiten gewassen Amerikanen. Hier wordt door hele gezinnen ontbeten voor weinig centen. Het ontbijt bestaat uit een overdadige lading worstjes, spek, pancakes met een soort slagroom,en veel stroop. Wij zitten daar als magere scharminkels met grote verbijstering naar te staren en hopen dat de vraag om een senioren menu geen argwaan wekt. De serveerster kijkt ons meewarig aan en stemt zonder problemen in met het gevraagde menu. Wij eten zelfs dat niet op en vertrekken snel naar de Walmart(supermarkt) waar wij zelf wel boodschappen gaan doen. Het is bijna vermakelijk om te zien hoe Cor alles ervaart. Als je voor de eerste keer in de USA komt kijk je je ogen uit!

Thuisgekomen zijn we heerlijk bij het zwembad gaan zitten(dat ik veel te koud vond). Cor had daar geen moeite mee dus zwom zo nu en dan een baantje. De held! Het zat mij niet lekker, dus toch maar even zeuren bij de manager. Hij zal langs komen en kijken wat er aan de hand is.

Aan het eind van de dag zijn we gaan shoppen. Jeetje wat geef je gauw veel geld uit! Maar wel leuk om weer s wat'nieuws te kopen! En zo vermaken wij ons de komende dagen wel voor we gaan cruisen. Zwemmen, hardlopen, lekker eten en drinken af en toe skypen en appen met familie en vrienden, kortom een heerlijke tijd!

Morgen gaan we naar Ed en Ann (vrienden van ons) die momenteel voor zaken in Orlando verblijven. Heel gezellig! Zaterdag vertrekken we vroeg naar Port Canaveral om daar op het cruise-schip de Carnaval-Sunshine te stappen. Kijk op internet hoe dat er uitziet! Allemaal heel spannend. Temeer daar er slecht weer op komst is. We hebben geen anti-zeeziek pilletjes meegenomen dus we gaan het beleven! Mogelijk kunnen we vanaf de boot geen verslag doen, maar dan zullen we onze escapades over een weekje weer melden.

O ja, de monteur is geweest voor de verwarming van het zwembad en deze  is hoger gezet! Ik bedoel maar....... Dus morgen moet ik er ook aan geloven en het water in brrrr.

1. Anke:
    Hai Mona en Cor,

Wat klinkt dat allemaal weer zalig! Ik heb de website van de cruise bekeken en dat ziet er goed uit, vooral die waterglijbaan. Goed dat je nu even in je eigen zwembad alvast kan oefenene! Ik hoop dat het weer meevalt maar daar hebben ze ook hele goede medicijnen tegen zeeziekte (George sliep er zalig op!). Heel veel plezier en geniet er maar lekker van!

Liefs, Anke & George
  2. Ton en Els:
    31 oktober 2014
    Eet toch lekker roerei met worstjes, spek, rösti, toast, pancakes en stroop. Die extra calorieën rennen en zwemmen jullie er zo weer af.
  3. Marianne:
    31 oktober 2014
    Ik ben het helemaal eens met Ton en Els. Gewoon lekker eten en genieten, niet de hele tijd op de calorieën letten. En is die mand dan echt te erg, stuur maar door naar mij hoor.
    Veel plezier met jullie cruise!
    Kus, Marianne
  4. Els en Wim:
    Hallo Cor en Mona ,

Aan de foto's te zien is het lekker genieten in Florida !!
    Met het weer mogen wij hier ook niet klagen.
    Niet zo warm als bij jullie, verschil moet er zijn, Ha Ha
    Veel plezier volgende week met de " Cruise "
    Groetjes,
    Els & Wim
  5. Herman:
    31 oktober 2014
    Ja, jullie maar lekker plezier maken en het zij jullie gegund.
    Onderhand hier probleem bespreking gevoerd door Geertje met Sim de Vries en zijn manager, een jonge dame van ongeveer 24 jaar. De kerstboom zou niet meer mogen in de hal. Na hevige discussie heeft de jonge dame gebeld met hoofdkantoor, en wat denk je : de boom is toegestaan. Sim pech gehad voor de zoveelste keer.
    Veel plezier met de cruise.
  6. Carla:
    31 oktober 2014
    Eindelijk, morgen gaat jullie cruise beginnen.
    Heel veel plezier. Grtjs Carla en de ...
  7. Rob:
    1 november 2014
    Soms kan mijn zusje zeuren calorieën, een rondje rennen rond Kissimmee, en je bent het al weer kwijt, dus rennen met die hap. Veel plezier aan boord, en behouden vaart.
  8. Rob:
    1 november 2014
    Voor iedereen die Cor en Mona wild volgen aan boord van CARNIVAL SUNSHINE , ga naar : http://www.cruisemapper.com , en je kunt precies zien waar ze varen. Gr Rob Ouwehand
  9. Carla:
    1 november 2014
    Geweldig om te lezen hoe jullie het naar de zin hebben en dat zal de komende week niet anders zijn. Even geen verslagen, geen boodschappen, alleen jullie lekker laten verwennen. Veel plezier op de cruise!
    Liefs van ons
  10. Ma:
    Goede vaart
  11. Lenie remijn:
    3 november 2014
    Leuk, wat jullie allemaal meemaken.
    Ik blijf jullie volgen, tijdens de reis.
    Groetjes,
    Lenie
  12. Ma Ria ossebaar @icloud .com:
    7 november 2014
    Leuk he dat face time en zo duidelijk knuffels
  13. Arne:
    8 november 2014
    Hoi Cor & Mona,
    Geweldig leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien.
    Het is aan jullie te zien dat jullie genieten en een leuke tijd hebben. Ontzettend goed.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en foto's.

Liefs Arne
  14. Ma Ria ossebaar @icloud .com:
    8 november 2014
    Leukweer de face zo echt